Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
اسماعیل احمدی مقدم


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




سیاسی » مقامات امنیتی و دفاعی » تعداد بازدید: ٣٨٣٨٢٦
اسماعیل احمدی مقدم
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
  • سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در سال 1340 در محله نارمک تهران متولد شد. وی در سال 1356 برای گذراندن دروس حوزوی عازم شهر مقدس قم گردید و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت کمیته انقلاب اسلامی در آمد و سپس در سال 1358 وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گردید. وی دارای مدرک کارشناسی علوم اجتماعی از دانشگاه تهران، كارشناس ارشد مدیریت و دكترای مدیریت راهبردی دفاع امنیتی از دانشگاه عالی دفاع نیروهای مسلح است.

  • -فعالیت های انقلابی

    زمان انقلاب حدوداً 17 سال داشت. اواخر سال 56، پس از حوادث قم و تبریز درس را رها كرده به قم رفت و تا زمان پیروزی انقلاب در قم بود، طی این مدت مقداری از علوم حوزوی را نیز گذراند. پس از انقلاب به تهران آمده و به عضویت كمیته انقلاب در آمد. و در جریان ورود حضرت امام به ایران نیز عضو کمیته استقبال بود.
    اوایل تابستان 1358 بود که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و از همان روزهای نخست جهت انجام مأموریت و تأمین امنیت داخلی کشور عازم خرمشهر، كردستان و... شد.
    در طول دوران دفاع مقدس در حبهه های شمال و شمال غرب و در سال آخر جنگ در منطقه جنوب كشور حاضر بود.
    در سال 1371 به عنوان فرمانده دانشگاه علوم انتظامی منصوب شد. بعد از آن مدتی به عنوان معاون هماهنگ‌كننده در نیروی انتضامی خدمت کرد. پیش از آن كه در سمت فرماندهی ناجا منصوب شود، جانشین نیروی مقاومت بسیج و فرمانده بسیج تهران بزرگ بود.

  • -سوابق اجرایی و مدیریتی

    سردار احمدی مقدم در کارنامه خدمتی خود سابقه 8 سال حضور مستمر در جبهه های حق علیه باطل و مسوولیت هایی همچون:

    فرماندهی سپاه سردشت

    فرماندهی دانشگاه علوم انتظامی

    معاون هماهنگ کننده ناجا

    جانشینی نیروی مقاومت بسیج

    فرماندهی منطقه مقاومت بسیج تهران بزرگ را دارد.

    سردار مقدم در سال 1384 با حکم فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) به سمت فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب گردید.

  • +دیدار با خانواده های 3 قربانی حوادث کهریزک

  • -اقدامات مؤثر نیروی انتظامی در دوران سردار احمدی مقدم

    سردار اسماعیل احمدی مقدم، سال 1391 را امن‌ترین سال جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب دانست. بررسی کارنامه پلیس در این سال نشان داد که پلیس در کاهش برخی جرایم از جمله جرایم جنایی موفق عمل کرده و تنها در مورد وقوع برخی جرایم خرد مانند جیب بری و سرقت لوازم داخل خودرو از نتیجه مطلوب و مورد انتظار مردم اندکی فاصله داشت.
    مهم‌ترین اتفاقی که سال 1391 در کشور رخ داد نوسانات بازار و کاهش قدرت خرید مردم بود. مسئله‌ای که باعث شد برخی جرایم همانند سرقت‌های خرد و کیف‌قاپی در مهر و آبان سال 91 تا 20 درصد افزایش یابد. این مسائل باعث شد تا فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد از این روند، خواستار اجرای طرح‌های ویژه برای کنترل کیف‌قاپی و سرقت‌های خرد در تمامی کشور شود. به همین دلیل نیز طرح‌های ویژه به اجرا در آمد.
    سردار اسماعیل احمدی مقدم، فروردین‌ و مهر سال 1392، در نشست خبری خود با خبرنگاران به ارزیابی اقدامات مهم پلیس در سال 1391 پرداخت. از مهم‌ترین بخش‌های نشست خبری وی با خبرنگاران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    کشف صدردصدی آدم‌ربایی و گروگان‌گیری
    فرمانده نیروی انتظامی بابیان اینکه در سال 91، 321 فقره آدم‌ربایی و گروگان‌گیری رخ داد افزود: خوشبختانه صد درصد آدم‌ربایی‌ها در سال 91 کشف شد. این در حالی است که در سال 83، 1140 آدم‌ربایی در کشور رخ داده بود که خوشبختانه شاهد کاهش 70 درصدی این جرم هستیم.
    کشف 77 درصدی سرقت‌های مسلحانه
    احمدی مقدم بابیان اینکه در سال 1391، 760 سرقت مسلحانه در کشور رخ داد، تاکید کرد: 77 درصد سرقت‌های رخ داده در کشور کشف شد. ضمن اینکه نسبت به وقوع سرقت مسلحانه در سال گذشته به سال 81 که 1519 سرقت بود 50 درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین نزاع، شرارت و درگیری در سال گذشته نسبت به سال 90، 6 درصد کاهش نشان می‌دهد.
    کشف 452 تن انواع مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی در کشور در سال 91
    رئیس پلیس کشور با اشاره به اینکه در سال 91، 452 تن انواع مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی در کشور کشف شد، اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت مواد مخدر در افغانستان و دلار در ایران و بالا بودن ریسک انتقال مواد از مرز قیمت مواد مخدر در ایران به صورت عمده‌فروشی افزایش یافته است. می‌توان افزایش سرقت‌ها را نیز با افزایش قیمت مواد مخدر مرتبط دانست.
    فرمانده نیروی انتظامی بابیان اینکه 200 کیلومتر از خلأهای مرزی در منطقه سراوان سال 91 توسط مرزبانی پوشش داده شد ادامه داد: در این مدت 83 کیلومتر جاده مرزی، 40 کیلومتر کانال و 29 کیلومتر سیم‌خاردار در مرزها احداث شد. ضمن اینکه 73 ساختمان شامل برجک و پاسداری در مناطق مرزی احداث شده است. وی همچنین بابیان اینکه 160 فروند شناور به دریابانی واگذار شده است، تاکید کرد: همچنین 110 رادار و دوربین دید در شب به این یگان اختصاص داده شده است. کشف مواد مخدر در مرزها سال گذشته 100 تن بود که افزایش 37 درصدی را نشان می‌دهد.
    کشف 30 میلیون لیتر سوخت قاچاق در سال 91
    به گفته احمدی مقدم، کشفیات سوخت قاچاق در سال 91، 92 درصد افزایش‌یافته و مأموران موفق شدند 30 میلیون لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کنند. ضمن اینکه تنها در سراوان روزانه 3 میلیون لیتر سوخت قاچاق می‌شد که با انسداد مرز در دو ماهه گذشته 90 درصد کاهش یافته است.
    وی با اشاره به سایر کشفیات مرزبانی افزود: تردد عابران غیرمجاز 32 درصد، سلاح 40 درصد و مشروبات الکلی 27 درصد کاهش یافته است. روزانه نیز 1000 دام سبک از کشور قاچاق می‌شد که بر اساس گفته مسئولان تنها نیم درصد مصرف کشور بوده است و در مرز شاهد کاهش 50 درصدی گروگان‌گیری هستیم.
    افزایش 27 درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در نوروز
    احمدی مقدم بابیان اینکه در حوزه پلیس امنیت سال گذشته شاهد کاهش نارضایتی‌ها و اغتشاشات به ویژه نارضایتی‌های حوزه کارگری بودیم، گفت: در این سال هیچ اقدام موفق تروریستی نداشتیم. در ایام نوروز نیز 500 هزار ایرانی به خارج از کشور سفر کردند که نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین 170 هزار گردشگر خارجی وارد کشور شدند که 27 درصد ورود گردشگر را داشته است.
    کشف 74 درصد پرونده‌های جرایم سایبری
    فرمانده ناجا، بابیان اینکه سال گذشته 6 هزار و 500 جرم اینترنتی در کشور رخ داد، گفت: پلیس فتا موفق شد 4 هزار و 800 جرم را کشف کند که این عدد بسیار قابل توجه است و در دنیا موفقیتی بی‌نظیر محسوب می‌شود. به گفته احمدی مقدم در چهارشنبه‌سوری سال 91، حوادث و مجروحیت‌ها 37 درصد کاهش داشته است و مشکلات نیز 50 درصد کاهش داشته است.

    ناکام گذاشتن تلاش دشمنان برای برهم زدن اجلاس سران

    سردار احمدی مقدم با اشاره به تلاش دشمنان نظام برای انزوای ایران گفت: «دشمن قصد داشت در مدت برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها اقداماتی را در کشور انجام دهد که موفق نشد. دشمن تلاش زیادی را برای انزوای ایران انجام داد اما اعتراف‌های تلخ آن‌ها یکی پس از دیگری نشان‌دهنده شکستشان است.»

    از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط پلیس، می‏توان موارد زیر را نام برد:
    اخراج 900 پلیس متخلف به علت تعدی و یا اهمال رفتار از نیروی انتظامی در سال 1391 و کاهش هر ساله آمار.
    راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک ویژه اتباع در نیروی انتظامی.
    راه‌اندازی یگان انتظامی شهرداری جهت تأمین امنیت پارکها و تفرجگاه‌ها.
  • -تأکید احمدی مقدم بر لزوم برخورد با نیروهای مجرم

    سردار اسماعیل احمدی مقدم، فروردین ماه سال 1392، در اولین نشست خبری خود در سال جدید، اقدامات صورت گرفته جهت ساماندهی نیروی انتظامی و نتایج حاصل از آن را به شرح ذیل عنوان کرد:
    تهیه بسته جامع نیروی انتظامی در خصوص رفتار کارکنان
    در این بسته به تعالی فردی، پاسخگویی، خدمات و استانداردسازی رفتار توجه شده است.
    تجهیز تمام بازداشتگاه‌های نیروی انتظامی به دوربین
    بخشی از آن‌ها به صورت آنلاین و بخشی به صورت آفلاین است.
    کاهش 63 درصدی جرائم کارکنان نیروی انتظامی
    سردار احمدی مقدم بابیان اینکه جرایم کارکنان نیروی انتظامی در سال 1391، 63 درصد نسبت به سال 1384کاهش یافته است تاکید کرد: «در سال 84، 4 هزار و 600 جرم توسط نیروهای پلیس بر علیه مردم رخ داد که این جرایم در سال گذشته به 1900 فقره کاهش یافت. در سال گذشته 683 مأمور متخلف به علت جرایمی همچون ارتشا، تهدید و اخاذی، توهین، سوءاستفاده و تبانی با متهم از پلیس اخراج شدند. پلیسی که حتی 5 هزار تومان رشوه بگیرد از نیروی انتظامی اخراج می‌شود البته ما معادل رشوه به مأمورانی که آن را قبول نکنند پاداش می‌دهیم. از مردم نیز می‌خواهیم مواردی را که مأموران رشوه می‌گیرند را به ما اطلاع دهند تا شدیداً با آن برخورد کنیم.»
    کاهش درصد شاکیان تماس‌گیرنده با سامانه 197 از 40 درصد به 4 درصد.
    احمدی مقدم در ادامه افزود: «از میان 79 هزار تماس 21 هزار و 500 مورد منجر به اعمال تشویق، 2488 مورد تنبیه انضباطی، 10123 مورد تذکر و ارشاد 872 مورد ارجاع به دادسرا و 8906 مورد نیز به اصلاح روش یا اقدام پلیس منجر شد همچنین در این رابطه 67 نفر از کارکنان به دلیل اهمال و سوء رفتار جابه‌جا شده‌اند.»
    کاهش میزان شکایت در خصوص تعدی یا اهمال وظیفه مأموران از 60 نفر به 5 نفر
    احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه نوع مطالبات مردم تغییر کرده است، افزود: «در گذشته مطالبات بیشتر در خصوص تعدی یا اهمال وظیفه ماموران بود. اما امروز این مطالبات تغییر کرده است و می توان گفت امروز میزان شکایت ها از 60 نفر به 5 نفر کاهش پیدا کرده است.»


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

اسماعیل احمدی مقدم

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,